Sueca exigeix a Ribera Salut que reňbriga el consultori de Les Palmeres i mantinga l'assistčncia a El Perelló
Lunes, 3 de julio de 2017 | e6d.es
• El consistori fa públic el seu malestar per la retallada del servei sanitari en la zona marítima
L'Ajuntament de Sueca exigeix a Ribera Salut que mantinga els mateixos nivells d'assistència sanitària dels darrers anys en conéixer que l'empresa concessionària del servei d'atenció sanitari no obrirà el consultori de la platja de Les Palmeres, en l'actual temporada estival, i retallarà el servei del Centre de Salut de El Perelló. La decisió, que ha estat unilateral, s'ha determinat sense previ avís al municipi. Mentre, les autoritats locals mantenen des de fa setmanes converses amb la Conselleria de Sanitat i Salut Pública, des que s'assabentaren extraoficialment que el pla de vacances plantejat per a l'estiu, un pla que no compta amb el vistiplau ni l'aprovació de la Generalitat Valenciana, no cobriria la totalitat del servei oferit fins aleshores a la zona costanera. Segons s'estima, la població de Sueca, incloent la població de les Entitats Locals Menors (El Perelló i El Mareny de Barraquetes), es duplica en la temporada estival, arribant a comptar entre 60.000 i 70.000 habitants, dels 28.000 censats. L'alcaldessa de Sueca, Raquel Tamarit, assenyala que el tancament del consultori de Les Palmeres i la retallada del servei al Centre de Salut de El Perelló pot significar el col•lapse i la massificació del servei que continuarà actiu en esta temporada, el servei parcial de El Perelló i les Urgències del Centre de Salut de Sueca, unes infraestructures que no estan habilitades per assumir el volum de població que se'ls assignarà després de la retallada. A banda del tancament del consultori de Les Palmeres, en El Perelló es redueix el servei als desplaçats només al matí, a partir d'este dilluns, al contrari del que estava previst en un principi: atenció matí i vesprada i servei nocturn d'urgències. Tamarit s'ha mostrat indignada amb la decisió de l'empresa: “En esta situació, Ribera Salut condemna a les nostres poblacions a donar una imatge tercermundista; creant un greuge comparatiu al respecte d'altres poblacions que sí tindran estos serveis d'atenció extraordinària per cobrir la seua demanda estival”. La màxima representant del consistori ha continuat “la sanitat no és un negoci. Els serveis d'atenció sanitària als ciutadans no es poden gestionar, obrir, tancar i retallar a la lleugera. Sembla que Ribera Salut vol exprimir al màxim el temps que li queda abans de la finalització del contracte de gestió de la Sanitat a la comarca”. L'alcaldessa s'ha referit també a un dels últims capítols protagonitzats per l'empresa concessionària: “En els darrers mesos han mamprés, des de Ribera Salut, una campanya enganyosa i manipuladora de desinformació, aprofitant-se del públic més vulnerable, amb l'objectiu de posar la por al cos dels veïns de la comarca, tot insinuant que l'atenció empitjorarà amb la pròxima reversió a la gestió pública de l'Hospital de la Ribera. Però som els ciutadans qui ho estem pagant car ara, mentre ells encara estan al capdavant del servei”. Pel que consta al consistori, el Centre de Salut de Sueca, qui s'encarrega de la coordinació del servei, mantenia idèntica la mateixa previsió del darrer any i han estat els primers sorpresos per la determinació de les noves mesures. D'altra banda, la Directora General de l'Alta Inspecció Sanitària, Isabel González, qui es mostra alineada amb el consistori suecà i la resta de poblacions afectades, s'ha compromés a reclamar novament a l'empresa que replantege les mesures adoptades i a exigir-li que rectifique, no obstant, des de Conselleria apunten que la decisió és, en última instància, competència de l'empresa mentre esta siga concessionària. Des del consistori s'ha encoratjat als veïns a presentar les queixes oportunes que comptaran amb el ple recolzament del govern municipal.