Sueca introdueix millores en el servei de recollida del fem i neteja viària
S'aprova el plec del nou contracte per licitar el nou servei de recollida de fem, neteja viària i transport a la planta de tractament
L'Ajuntament de Sueca ha donat llum verda a les bases del nou contracte pel servei de recollida del fem, neteja viària i transport a la planta de tractament que estarà vigent durant els pròxims quatre anys, amb possibilitat de dos possibles pròrrogues d'un any cadascuna i que està valorat en 7.598.456,78, amb un cànon anual de 1.359.073,57.
El plec de condicions per a la licitació del nou contracte, que s'ha aprovat este dimarts, en el últim ple de 2016 i en sessió extraordinària, introdueix clàusules de millora social i altres millores pel que fa al servei, la sostenibilitat i als aspectes ambientals i modifica els criteris de valoració, primant el projecte tècnic i les millores sobre l'oferta econòmica.
El consistori incrementa els recursos municipals que es destinaran a este fi, amb l'objectiu que es puguen garantir i millorar les condicions de prestació del servei i que estos es facen en la màxima qualitat, i de manera respectuosa amb el medi ambient, i amb el fi també de garantir les condicions laborals del personal encarregat de prestar este servei a la ciutat.
La regidora responsable de l'àrea de Neteja Viària, Isabel Jiménez, va estar l'encarregada d'exposar els aspectes més destacats de les bases del contracte. Jiménez va insistir que en l'elaboració del nou document s'ha pretés aconseguir l'equilibri entre el servei prestat i les necessitats reals de la ciutat, destacant en este punt l'interés especial en l'apartat de la neteja viària.
En el nou document, el consistori estableix unes condicions imprescindibles per a l'adjudicació del nou contracte. Pel que fa a la neteja, el nou plec exigeix l'increment de l'eficiència i la flexibilitat en l'execució dels serveis en la neteja de parcs i jardins i els escocells, una resposta més efectiva per combatre l'abandó dels excrements de la via pública i una major dotació de papereres, així com l'assumpció de la selecció, instal·lació i manteniment d'estes. També una millora contínua i la sostenibilitat del servei, la resolució de serveis extraordinaris i, d'altra banda, l'adequació a noves plataformes de control, sistemes tecnològics i aplicacions que permeten el seguiment del servei i la participació ciutadana.
Tanmateix, el document té com un dels seus objectius principals la consolidació i millora dels mètodes de recollida selectiva per tal de facilitar el reciclatge. En este sentit, el plec estableix nous criteris com la renovació de l'actual parc de contenidors en la seua totalitat i es contempla també la possibilitat de modificació del contracte per a garantir la instal·lació del contenidor marró per a la recollida separada de la matèria orgànica, en cas d'aprovar-se la legislació corresponent. En este sentit, es tindrà en consideració favorable també l'ús d'equips, ferramentes i l'aplicació de mesures més sostenibles.
El text incideix especialment en l'aspecte de les millores socials pel que fa al personal que prestarà el servei. Així, es reforçarà l'aspecte social del contracte que tindrà en major consideració, entre d'altres, la incorporació de personal en situació i/o risc d'exclusió del mercat laboral i persones amb discapacitat, així com les condicions de treball en matèria de jornada i salari de la plantilla, tot al·ludint també al compliment de les obligacions estipulades en el conveni aplicable i les relatives a la legislació laboral.
En altre ordre de coses, segons va assenyalar Jiménez, el document parteix del treball realitzat en la legislatura anterior, que ha servit de punt de partida per a l'elaboració del nou document.
El punt es va aprovar amb el vot favorable del regidors dels grups que constitueixen el govern municipal, els vots en contra dels regidors del Grup Municipal Socialista i el Partit Popular i l'abstenció de la regidora de Ciutadans Sueca.
En el ple també es va aprovar, en este cas per unanimitat de tots els grups municipals, sol·licitar a l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències de Presidència de la Generalitat l'adopció d'un Pla d'Ajudes pels danys ocasionats en la pedregada del passat 27 de novembre.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
El nou servei, adjudicat per un import d'1.200.374,62 euros anuals, estarà operatiu a partir del pròxim 1 d'ag...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La renovació de tot l’equipament incorpora, alhora, una canvi en la imatge del servei
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
“Estem a punt de finalitzar el contracte i, per això, volem aprofitar esta circumstància per a introduir algun...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més