._000086
Turisme Comunitat Valenciana ha posat en marxa un servei pilot de videointerpretació a les persones sordes o amb discapacitat auditiva usuàries de la Xarxa Tourist Info, en col·laboració amb la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana (Fesord C.V).
L'objectiu d'aquest projecte, pioner en tota Espanya, és garantir la millor cobertura i inclusió dels serveis d'informació i acolliment al turista que es desplaça per la Comunitat Valenciana.
"Creiem en la integració i en un turisme per a tots", ha assegurat la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, per a qui "l'accessibilitat en el turisme és una de les línies estratègiques que continuarem treballant des del govern de la Generalitat Valenciana".
Així s'ha pronunciat la titular de Turisme després de visitar, juntament amb la directora de Fesord Comunitat Valenciana, Amparo Minguet i l'alcaldessa de València, María José Catalá, l'oficina Tourist Info de la plaça de l'Ajuntament de la ciutat de València per a conéixer in situ aquesta iniciativa.
Per a Nuria Montes es tracta de "un projecte d'èxit de col·laboració públic-privada", i ha ressaltat que "totes dues parts hem convergit en un objectiu comú, el de possibilitar a les persones amb discapacitat auditiva que puguen tindre un servei d'atenció de primer ordre".
Així mateix, la consellera ha volgut destacar que aquest projecte pioner a nivell nacional, "combina dos elements, la innovació tecnològica i l'atenció personal, per a garantir informació particularitzada i que el turista amb discapacitat auditiva tinga la mateixa experiència que qualsevol altre turista".
Per part seua, l'alcaldessa de València, María José Catalá ha agraït la posada en marxa d'aquest projecte a la ciutat, "un destí que vol capitalitzar tot tipus de turisme, però especialment el turisme sensible, atent, i sobretot, empàtic". Per a Catalá aquest nou servei de la Xarxa Tourist Info significa "fer un pas avant en un turisme molt més accessible".
La directora de Fesord Comunitat Valenciana, Amparo Minguet, ha volgut ressaltar que "l'objectiu és que hi haja una accessibilitat completa a la informació per a les persones sordes en la Comunitat Valenciana".
Minguet ha posat l'accent que "és igual la seua situació i el seu mitjà de comunicació, volem que qualsevol usuari de la Xarxa estiga en igualtat de condicions amb la resta de la ciutadania i puga rebre la informació de qualsevol lloc turístic de la Comunitat Valenciana".
En concret, el servei consisteix en la interpretació simultània o consecutiva, per mitjans audiovisuals, de les demandes d'informació turística presencials de turistes sords o amb discapacitat auditiva, i la resposta a aquestes demandes pel personal de les oficines Tourist Info, bé en la llengua de signes espanyola (LSE), o bé en codi internacional compartit, segons corresponga.
El servei es presta per a totes les oficines de la Xarxa Tourist Info, que compten amb els espais i eines de comunicació necessaris, en format en línia i està disponible des del 18 de juliol fins al 31 de desembre d'enguany, en horari ininterromput de 10.30 a 18.30 hores, de dimarts a dissabte.
60 oficines repartides en 51 municipis de la CV
En l'actualitat són 60 oficines, repartides en 51 municipis de la Comunitat Valenciana, les que ofereixen aquest servei de traducció-interpretació en llengua de signes. Cal assenyalar que cada dia s'incrementa el nombre de municipis i oficines que presten aquest servei. De moment, formen part del projecte 18 municipis de la província d'Alacant, 20 de la província de Castelló i 13 de la província de València.
Cal destacar que per a utilitzar aquest servei es facilitarà un accés a una plataforma denominada SVIsual, gestionada per la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana.
La persona usuària podrà ser atesa presencialment pel personal de Tourist Info, que accedirà a la plataforma SVIsual des d'un dispositiu proveït de Webcam i cascos/auriculars amb micròfon, i realitzarà l'anomenada al servei SVIsual. La persona videointérpret que atenga la crida de vídeo realitzarà la interpretació corresponent entre el personal de Tourist Info i la persona sorda, possibilitant la comunicació entre ambdues.
Un dels objectius essencials de la Xarxa Tourist Info, d'acord amb les línies mestres de la política turística de la Comunitat Valenciana, és promoure l'hospitalitat i la inclusió com a principis bàsics i marc de referència per a totes les seues actuacions en turisme, tal com assenyala el Codi Ètic del Turisme Valencià.
La Xarxa Tourist Info de Turisme Comunitat Valenciana compte en l'actualitat amb 239 oficines d'informació turística i acolliment al client i més de 20 punts d'informació turística, que, sota una mateixa imatge i criteris de qualitat homogenis, presten servei d'atenció i acolliment al turista al llarg de tot el territori autonòmic.
Generalitat Valenciana