El dilluns 20 d’abril 2015, va tindre lloc en la Casa de la Cultura d’Alberic, una xarrada informativa, organitzada per Som Alberic – IXA, a càrrec d’Eva Grimaltos, presidenta de FAPA Valencia (Federació Provincial de Associacions de Mares y Pares de Alumnes), amb el lema, "Escola Pública, l’escola que volem?".
Presentació d’Eva, i que es FAPA
Carmen Cervelló, Professora de FP, i Cap de Llista, per Som Alberic-IXA, a les pròximes Eleccions Municipals, va presentar a Eva Grimaltos, que va començar explicant que era, “FAPA Valencia, és una federació sense ànim de lucre que té com a principal objectiu defensar l’Ensenyament Públic, de qualitat i en valencià en la nostra província i en la nostra Comunitat. Actualment, comptem amb més de 600 AMPA/APA federades.
Atenem a totes aquelles associacions que necessiten qualsevol servei vinculat amb l’educació. A més a més, mantenim el contacte amb tots els nostres associats enviant constantment informació sobre ajudes, subvencions o qualsevol altra documentació important per a les associacions de pares i mares.
Es va fundar el 10 de juny de 1977 i és una entitat que desenvolupa activitats de representació, defensa i promoció de les Associacions de Mares, Pares i representants d’alumnes per al compliment dels seus objectius.”
Posteriorment, Eva, va defensar una escola pública gratuïta, front la concertada, i va anar desgranant, que deuria de ser.
Oberta, on tots/tes tingueren cabuda, i estar sense cap tipus de discriminació.
Integradora, tinguen en compte allò, que es mes beneficiós per a l’alumne, i amb docents qualificats.
Els entorns educatius han de sersegurs i saludables; protegir als mes menuts, materials adequats, i un altres factorsque ajuden al aprenentatge.Participativa. En este apartat va dir la importància que tenen les famílies, participant activament en la vida del centre escolar, així com de les decisions del Consell Escolar.
Sobre les AMPA, que tenen un paper important, i son les que dinamitzen la vida de l’escola, i promouen la participació de les famílies. Crítica, on la reflexió ajude a la presa de decisions, i a la resolució de conflictes.
La diversitat enriqueix a l’Escola Pública, com un valor afegit a l’educació dels xiquets i xiquetes, i es la resposta a una societat cada vegada mes Plural.
Equitativa. Que se li done a cada alumne, el que necessita, en funció de les seues capacitats i de les seues necessitats. Gratuïta: es l’única que garanteix, la gratuïtat de l’ensenyament, on les famílies, no paguen dues vegades.
"Sols l’Escola Pública garanteix l’ensenyament en Valencià"
Eva, va continuar dient, que hi ha que continuar treballant, per una educació digna per als nostres fill/es, que s’eliminen d’una vegada els barracons, i va fer el símil, de que si en certes zones de la geografia espanyola, els alumnes deixen d’anar a l’escola per la neu i el fret, es deuria de fer també, en els alumnes que a Valencia va a barracons, isuportentemperatures molt altes en l’estiu, tingueren el mateix tractament.
Es va tractar dels ratisd’alumnes que es fan, on no reben la mateixa consideració, al eliminar o afegirmòduls, quan estracta de religió o valencià, on la primera sempre ix mes beneficiada.
Sobre la jornada continuada, on encara no estàmassa clara, ja que hi ha opinions tant a favor, com en contra.
Retallades, on sempre es la pública la mes perjudicada; la que menys diners per alumne rep, per tindre mes alumnes per aula, lo que fa, que al ser mes, tenen menys temps per rebre l’aprenentatge.
Per a finalitzar, Carmen Cervelló, va fer un repàs de les deficiències que han tingut, tant el Col·legi Rafael Comenge, tant en la caldera de calefacció, com en la cuina del menjador, que al parèixer ja estàsolucionat, o en la seua fase final de solució.
Sobre el Col·legi el Convent, la cosa va mes espai, perquè conforme van arreglant el sostre, vanveient que estava mes mal que es pensaven, així com la instal·lació elèctrica.
Carmen Cervelló, va lloar el comportament del seu professorat, per la seua professionalitat i el seu comportament responsable, per la situació que han estat passant, i davant les promeses incomplides, en els temps i la forma per fer les obres necessàries, i que han hagut moments de suspendre classes pel perill, que havia, quan plovia, o els dies d'intens fred.
A més a més, i possiblement l’estat de les instal·lació han fet que minvarà alumnat, que sumat a la disminució d’immigrants, i a la sortida d’escolars cap altres poblacions, s’han tancat aules en infantil, i que açò pot perjudicar el manteniment d’aules en primària.
Sobre la situació que han viscut els dos col·legis, donen la culpa a la Conselleria d’Educació, per no escometre les obres necessàries, en el moment oportú, deixant en precarietat i risc, a alumnes i professorat.
Temps hi haurà per parlar dels pressupostos que han girat en torn a estes obres, això com Eva Grimaltos, va tindre per davant una tasca gran, per anar llimant postures, i fer que el caps de família, s’impliquen mes en l’educació dels seus fills/es, i en la millora del sistema educatiu, en tots els seus àmbits.
Eduardo Sala (text i fotos)