Almussafes obri una botiga en línia per a promocionar el comerç local
La iniciativa està finançada al 50% entre el Consistori i els Fons FEDER, a través del Govern i la Cambra de Comerç d'Espanya
‘La Tenda d’Almussafes’, disponible en www.latendaalmussafes.com, ja està en funcionament. El portal de venda per internet impulsat per l'Ajuntament de la localitat per a potenciar i promocionar el comerç local ja està operatiu. Un total de 56 empreses han format part de la iniciativa en la seua arrancada, que es va oficialitzar ahir, dilluns 25 d'octubre, amb un multitudinari acte a la sala de conferències del Centre Cultural que es va desenvolupar coincidint amb la commemoració del I Dia del Comerç Local de la Comunitat Valenciana.
“La jornada d'ahir va ser històrica per a la nostra població, perquè vam llançar una plataforma digital que, sens dubte, transformarà les compres i les vendes de productes i serveis en el nostre municipi. Es tracta d'un nou canal per a atendre les demandes de la clientela i també un nou aparador perquè el nostre comerç puga continuar reivindicant-se com la millor opció enfront de les grans cadenes de distribució. Sabem que el repte no és senzill, però des de l'Ajuntament estem posant tota la carn a la graella perquè les pimes no perden el tren de la digitalització i puguen mantindre's a flotació en el futur”, sosté l'alcalde d'Almussafes, Toni González.
En l'acte, en el qual es va anunciar que amb motiu del llançament el Consistori sufragarà l'enviament de les primeres 300 comandes que es realitzen en el portal (per al nucli urbà d'Almussafes i els seus polígons industrials i les àrees urbanes de Benifaió i Sollana), van estar presents els y les representants de la major part dels establiments adherits fins ara, als qui se'ls va entregar una tauleta per a facilitar-los el bolcat d'informació i la gestió dels diferents tràmits que poden realitzar-se en la plataforma, així com també unes bosses commemoratives del Dia del Comerç Local.
El 6% del teixit industrial i laboral d'Almussafes
“És un projecte molt il·lusionant que esperem que siga tot un èxit, que ajude al comerç local i que actue com a eina de suport i potenciació d'eixe negoci de proximitat que tant estimem. Aquest sector suposa el 6% del teixit industrial i laboral d'Almussafes i, malgrat la dura competència que troba en les grans multinacionals, no hem de rendir-nos. Volem continuar apostant pel manteniment de la seua activitat per una qüestió econòmica, però també sentimental. Aquestes botigues, moltes amb dècades de vida a la seua esquena, formen part de la vida dels almussafenys i les almussafenyes i, per tant, són part del patrimoni de la població”, subratlla el regidor de Comerç, Àlex Fuentes.
En la seua intervenció en l'acte, la presidenta de l'Associació d'Empresaris i Comerciants d'Almussafes (AECAL), Marta Rodríguez, va explicar que des de l'entitat “portem un parell d'anys intentant digitalitzar el xicotet comerç i donant totes eixes eines que necessita per a acostar-se a les noves tecnologies i a l'inrevés, perquè les noves tecnologies i la gent que les maneja també s'acosten al comerç local”. La màxima representant de l'entitat, amb la qual l'Ajuntament ha treballat per a la posada en marxa de ‘La tenda d’Almussafes’, agraeix l'ajuda prestada tant pel Consistori com per Unió Gremial.
Per part seua, el secretari d’aquesta última associació, Mauro Lorenzo, els va assegurar als empresaris i les empresàries presents que “estem immersos en la transformació digital i aquesta eina és una més que us podrà fer més grans”. Així mateix, va asseverar que “la transformació és una qüestió d'aptitud”.
‘Market place’
Gràcies a aquesta eina, desenvolupada per l'empresa Sernutec, els establiments poden mostrar els seus productes i serveis i vendre'ls directament a través de la plataforma de comerç electrònic habilitada. Les persones usuàries trobaran tres seccions: la botiga en línia, que permet filtrar per categories o per nom d'article, un directori d'empreses participants dividit en quatre grups (comerços, serveis, hostaleria i producte fresc) i un apartat de contacte, totes elles tant en castellà com en valencià. Així, la pàgina web funciona com un aparador en el qual el sector empresarial pot donar a conéixer la seua activitat a través de textos i imatges.
Aquest projecte, que forma part d'un programa més gran que ha inclòs la instal·lació de tres tòtems per a la difusió d'informació digital, ha requerit una inversió global de 61.721 euros. El 50% d'aquesta quantitat s'ha finançat gràcies a una subvenció del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme i la Cambra de Comerç d'Espanya sufragada amb els Fons FEDER de la Unió Europea, mentre que el 50% restant l’aporta l'Ajuntament amb càrrec als pressupostos municipals.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
Animar a la població durant les festes i promocionar el comerç local eren els objectius d'aquesta convocatòria...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Entrevista a Davinia Calatayud, regidora de Comerç de l'Ajuntament d'Almussafes
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La iniciativa consisteix a decorar i il·luminar balcons, finestres, aparadors i façanes i enviar fotografies e...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més