._000820
A les portes d'un estiu clau per a la recuperació del sector turístic, Cullera es prepara decidida a afermar el seu lideratge i ha fet hui un pas en ferm per a reivindicar-se com un dels destins vacacionals de referència de la Comunitat Valenciana no sols per la seua tradicional oferta de sol i platja sinó ara també com a punta de llança d'un puixant turisme gastronòmic que no entén d'estacionalitat.
El simbòlic Museu de l'Arròs de Cullera, enclavament singular del segle XVIII en el marc incomparable del Parc Natural de l'Albufera, ha acollit la presentació de la marca 'Origen Cullera, capital gastronòmica de l'arròs'. Trobada on s'han reunit representants de sectors que participen en l'economia circular de l'arròs, protagonistes del turisme i la restauració, a més del Club de Producte Artesanos del Arroz.
Una jornada el significat de la qual és major si cap pel mateix suport del Consell a una iniciativa que situa a Cullera com a "bressol" de l'ingredient per excel·lència de la gastronomia valenciana. Així ho ha assenyalat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, qui ha estat acompanyat per l'alcalde de la localitat, Jordi Mayor, i altres membres de la Corporació local.
La cita ha servit per a reforçar el posicionament de la ciutat com a destí gastronòmic de qualitat amb la implicació de tot el sector de l'hostaleria sempre amb un protagonista: l'arròs i sobretot el seu origen, Cullera.
L'acte, presentat per la cullernca Aurora Alonso, ha comptat amb l'elaboració de dos arrossos en directe per part de dos xefs locals Joan Almudéver i Francisco Alapont, mostra de la tradició, fusió i varietat que ara mateix ofereix la gastronomia local, que es reflecteix en aquesta nova marca que “vol visibilitzar a Cullera com a bressol d'una gastronomia extraordinària basada en l'arròs, on l'oferta turística és d'una qualitat innegable, on es viu i s'emprén, una ciutat plena de cultura, preparada per a continuar evolucionant i que ara vol posar en valor com a motor econòmic alguna cosa que sabem fer com ningú des de fa segles: cuinar un bon arròs", ha comentat Jordi Mayor. "Quan un turista vulga menjar-se un bon arròs, Cullera és el seu destí", ha sentenciat el primer edil.
Mayor ha volgut agrair el treball conjunt amb el Club de Producte Artesans de l'Arròs realitzat amb “il·lusió i cooperació” i ha afegit que “el sector de l'hostaleria està hui, i més que mai, unit i convençut del potencial de la gastronomia com a motor econòmic”.
El primer edil incideix en aquest sector “que ha treballat al llarg de la història en la defensa, promoció i desenvolupament de la gastronomia tradicional i de l'arròs i que hui dia vol continuar competint mostrant-se al món com a ‘Capital Gastronòmica de l'Arròs’, amb identitat original i pròpia”.
Per part seua, el secretari autonòmic de Turisme ha afirmat que Cullera amb aquest pas es reforça més si cap com a destinació turística “amb personalitat, sostenible i responsable, basat en la riquesa i la diversitat del territori, en la varietat i qualitat dels seus productes de temporada, en una cuina heterogènia i cosmopolita i en el saber fer dels professionals del sector, que permet viure experiències úniques”.
Després de la projecció de diversos audiovisuals explicant el sentit de la marca i el seu desenvolupament, Colomer i Mayor han confirmat l'adhesió de Cullera en la “Xarxa Gastroturística de la Comunitat Valenciana i en la marca 'L’Exquisit *Mediterrani”, en un context ideal ja que “tot el que estem reflectint hui va en la mateixa línia i identifica i aglutina totes les accions de comunicació i posicionament del producte turístic-gastronòmic”, han coincidit tots dos després de la rúbrica.
Capital gastronòmica de l'arròs
En els últims anys s'han redoblat els esforços per a convertir Cullera en destinació turística gastronòmica de referència, posant en valor l'arròs com a producte estrela de la gastronomia del municipi. Obstinació justificada en la tradició del cultiu del gra, la transformació i aprofitament gastronòmic d'un producte especialment amable en el seu maridatge amb altres aliments i cultures.
Per tot això, s'ha posat en marxa en el municipi el “Pla d'Impuls de la Gastronomia”. L'objectiu principal d'aquest pla és situar la gastronomia com a element central que uneix el sector terciari i el sector primari, els dos motors de l'economia del municipi.
De fet, el president del Club de Producte Artesans de l'Arròs, José Palacios, ha destacat el projecte com a clau per a rellançar la ciutat com a capital gastronòmica de l'arròs i ha posat èmfasi en el fet que “ens avala la tradició, les primeres plantacions d'arròs a nivell històric allà per 1.300 aproximadament se situen precisament en l'entorn en el qual ens trobem”. “L'arròs ha anat evolucionant i s'ha professionalitzat fins al punt de convertir-se en el producte gastronòmic estrela de la ciutat, i la gastronomia és, sens dubte, al costat de la platja el primer factor que fa que la gent visite Cullera”, reivindica Palacios.
D'altra banda, el president de l'Associació d'Hostaleria de Cullera, Juan Femenia, ha posat en relleu la importància per al sector del municipi de comptar amb una “identitat pròpia amb la qual treballem des de ja per a la promoció de la ciutat i per a la qual ens hem preparat molt per a créixer de cara a l'estiu”.
Ajuntament de Cullera
._000705
._000389