El 47 % de les reclamacions en l’OMIC de Carlet són del sector de telefonia
Actualment l’OMIC està ubicada a la primera planta de l’Ajuntament de Carlet i el seu horari d’atenció és de 9.30 a 14 hores
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei de l’Ajuntament que dóna informació i assessorament gratuït als consumidors i usuaris en matèria de consum. També els ajuda a tramitar les seues reclamacions. La tramitació de les reclamacions suposa una primera mediació amb l’empresa. Posteriorment s’oferix una solució a través de la Junta Arbitral de Consum o de l’organisme competent. Des de l’oficina del consumidor de Carlet s'atén qualsevol persona empadronada a Carlet o bé, si es tracta d’un veí o veïna d’una altra població, quan es reclama contra una empresa o comerç ubicat al municipi.
Durant el 2017, el treball realitzat a l’OMIC ha permés que de les 116 reclamacions presentades, 44 hagen estat resoltes per mediació, altres 44 han sigut desestimades, 4 han sigut derivades a un altre servei i 3 han passat per la Junta Arbitral de Consum. La major part de les reclamacions han estat per la mala prestació d’un servei (43), però també els veïns reclamen, entre altres motius per l’incompliment de les condicions de venda, el preu abusiu, la deficient qualitat d’un producte, publicitat enganyosa o l’incompliment de garantia.
Venta directa del propietario, sin comisiones >>> Clic aquí
Un any més, el sector que té més reclamacions és el de la telefonia. Durant l’any passat, de totes les reclamacions presentades en l’OMIC de Carlet, el 47 % han sigut respecte a la telefonia. A més de la telefonia, per ordre, els sectors que tenen més reclamacions són la llum, els electrodomèstics, les vendes per correu, els bancs, el servei de gas, les assegurances i el transport. Respecte a altres anys, cal dir que mentre les reclamacions en els sectors de telefonia o la llum es mantenen en xifres semblants a anys anteriors, s’han reduït molt les reclamacions en altres sectors com el gas: l’any 2016 es feren 17 reclamacions en este sector, i enguany sols n’han sigut 6.
A banda de fer reclamacions, l’OMIC també oferix un servei d’assessorament que fa que les reclamacions no arriben més enllà i es queden únicament en una consulta puntual sobre un producte i servei. En el cas de les consultes que es fan, també majoritàriament es fan sobre el sector de la telefonia, seguit del sector bancari i la llum.
Actualment l’OMIC està ubicada a la primera planta de l’Ajuntament de Carlet i el seu horari d’atenció és de 9.30 a 14 hores.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
El colectivo femenino ha sido el que más reclamaciones ha presentado con un 53,49%, aunque con poca diferencia...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
De todas ellas, el 88’4 % ya han sido resueltas y el 11’6 % se encuentran todavía en trámite
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
Els grups polítics han manifestat la necessitat de treballar en conjunt per a garantir un futur per al sector ...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més