El Col·legi 'San José y San Antonio' de Sueca posa en marxa la seua Escola d'Estiu
Del 21 de juny fins al 25 de juliol
Ací entren amb gran força les escoles d'estiu, aqueixes escoles diferents, creades per a una època de l'any en concret, on tenint com a base l'educació i com a objectiu els xiquets, desenvolupen un programa molt més dinàmic i basat en la diversió perquè els xicotets no facen un parèntesi tan llarg respecte al col•legi, però gaudisquen d'unes vacances d'estiu.
El nostre Centre ofereix un programa educatiu, dissenyat per a atendre les inquietuds i interessos dels nostres xiquets en períodes vacacionals. Aquesta programació ha sigut duta a terme per mestres d'educació infantil i tècnics superior en Educació Infantil, que ofereixen les màximes garanties de qualitat, atenció i seguretat.
Baby Summer
Programació dissenyada per als més xicotets, respectant les seues rutines diàries i descansos. Es desenvolupa a l'Escola Infantil, amb immillorables instal•lacions i materials didàctics específics per a l'edat de 0 a 3 anys. Combina activitats i jocs en llengua anglesa, activitats esportives, activitats creatives, musicals i artístiques.
Kids Summer
Activitats i jocs en anglés, tallers creatius (cuina, manualitats...), jocs d'aigua, esports, activitats musicals i artística.
El Centre “San José y San Antonio ” ofereix un servei d'Escola d'Estiu dirigida a tots els xiquets. És un projecte que sorgeix per a donar resposta a la necessitat de cuidar i atendre els xiquets en el període de vacances escolars d'aquests, on a més gaudeixen de l'oportunitat de compartir amb altres xiquets un espai lúdic i educatiu. A més, tracta de facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral dels pares durant les vacances dels seus fills.
La nostra Escola d'Estiu aposta pel desenvolupament d'una sèrie de valors des d'un model educatiu i una metodologia basada en activitats lúdiques i el joc. Tot això en un ambient de confiança, afecte i cooperació, que ajuden a utilitzar el seu oci i temps lliure de forma constructiva, alhora que satisfan les seues motivacions i interessos.
OBJECTIUS
• Conciliar la vida laboral i familiar de les famílies que durant el període vacacional.
• Desenvolupar un programa de jocs, dinàmiques i activitats esportives i de psicomotricitat en els quals els xiquets puguen gaudir.
• Contribuir al desenvolupament de les seues habilitats socials i de relació, per mitjà d'activitats de creativitat i art com a murals col•lectius, i jocs en equip, entre altres.
• Transmetre, a través del joc, valors com la solidaritat, la generositat, el respecte a la diferència, la convivència pacífica amb els iguals, etc.
• Desenvolupar la creativitat a través de tallers d'art.
• Realitzar activitats esportives per a treballar la coeducació i la importància d'aquesta.
• Afavorir l'anglés, involucrat en rutines i jocs en el seu dia a dia.
METODOLOGIA
Es pretén aconseguir el desenvolupament de totes les capacitats del xiquet a través de l'observació, experimentació, associació i expressió. En aquesta metodologia es té en compte la temporalització, els destinataris als qui va dirigit aquest projecte i les activitats que es desenvoluparan per a aconseguir els objectius establits. És un projecte compost per cinc temàtiques principalment.
I. TEMÀTICA D'INGLÉS
La inclusió de l'anglés en el dia a dia és fonamental perquè ho adquirisquen de manera senzilla i progressiva. Per això, s'inclou l'anglés en aquest projecte a través del joc, cançons i vídeos i en rutines i jocs (números, colors, dreta, esquerra, etc.).
L'objectiu principal és que aprenguen l'anglés d'una manera senzilla, lúdic i pràctic. Cada setmana s'aporta vocabulari d'animals, parts del cos, aliments, roba i complements. Els temes estan connectats els uns amb els altres, s'elaborarà dos personatges anomenats “John” i “Mary”, un xiquet i una xiqueta en anglés que els acompanyaran al llarg de tot el projecte.
II.TEMÀTICA: CREATIVITAT I ART.
Per mitjà de l'art s'han pogut conéixer les característiques i les formes de vida de les societats en diferents èpoques de la història. Al llarg d'aquest projecte els alumnes aprendran sobre alguns importants artistes destacats al llarg de la història de la pintura i l'art. Com: Vicent van Gogh, Pablo Picasso, Joan Miró … Els alumnes coneixeran part de la biografia d'aquests artistes i es realitzaran tallers diàriament on els xiquets realitzaran les seues pròpies pintures i obres d'art basades en les d'aquests. Cada setmana es treballa un artista en concret i es va elaborant el nostre propi museu d'art a l'escola “San José y San Antonio”.
III. TEMÀTICA: JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
En l'actualitat s'està incorporant en educació física un nou concepte per a jocs i esports, “alternatius”. Es tracta d'un nou corrent basat en el concepte modern “esport per a tots”, oferint activitats altament motivadores a conseqüència dels seus materials vistosos i la senzillesa del seu maneig. Els Jocs i Esports Alternatius introdueixen nous hàbits esportius donant més èmfasi als aspectes recreatius de relació, cooperació i comunicació entre les persones, afavoreixen la igualtat d'oportunitats entre tots dos sexes.
IV. TEMÁTICA: GRANJA I VALORS MEDIAMBIENTALS
En aquest taller es posa en pràctica la relació directa dels xiquets amb el món animal, observen la vida diària i habitual dels animals de granja, comproven que els animals ens faciliten determinats béns que ens són necessaris, però també requereix al seu torn una cura i una dedicació intensa. Al entrar en contacte amb els animals, entenen els seus comportaments i desenvolupen un respecte cap a ells. Aquesta edat és la idònia perquè els xiquets incorporen valors morals i mediambientals en el seu esquema cognitiu i que ho facen de forma directa
V. TEMÀTICA: TALLER DE CUINA I HÀBITS NUTRICIONALS
El principal objectiu d'aquests tallers se centra en el desenvolupament de conductes nutricionals adequades, sanes i equilibrades, a través de:
1. Estimular l'interés pel menjar sa i el treball en equip
2. Desenvolupar els processos cognoscitius (manipular, mesclar, separar…)
3. Promoure hàbits alimentaris…
Per això la metodologia serà pràctica i participativa:
1. Presentació de les matèries primeres amb les quals treballarem, explicant-los les seues propietats nutritives.
2. Elaboració: els participants, segons la seua edat, col•laboren en totes aquelles tasques senzilles que no comporten maneig d'eines perilloses.
3. Per a finalitzar els xiquets podran degustar el plat o podran portar-lo a la seua casa.
-
0ComentarisImprimir Enviar a un amic
-
Notícies similars
-
“En total, hem tingut a 300 xiquets, 180 han assistit al col•legi Carrasquer, i 120, a Cervantes"
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
La iniciativa pretén promoure l'activitat física entre els escolars, convidant-los a acudir a peu al col·legi,...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més
-
El programa pretén que tot l'alumnat del municipi, sense excepció, tinga l'oportunitat d'optar als serveis d'u...
Hi ha 0 comentaris / Llegir més