El telèfon d'Emergències '112 Comunitat Valenciana' ha rebut aquest estiu més de mig milió de telefonades
Domingo, 3 de septiembre de 2017 | e6d.es
• A més, ha gestionat 138.000 incidents
El telèfon d'Emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" ha rebut aquest estiu més de mig milió de telefonades i ha gestionat 138.000 incidents a la Comunitat Valenciana, segons el balanç de gestió realitzat des de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències referit a juliol i agost, els dos mesos de major gaudi del període vacacional i en els quals es reben més afluència de turistes a les tres províncies valencianes. Cal senyalar el mes d'agost com el de més activitat, ja que es van atendre des del telèfon 1·1·2 més de 275.000 telefonades, moltes de les quals es van efectuar en les tres llengües (anglès, francès i alemany) que usen la major part de visitants que rep la Comunitat Valenciana. D'una altra banda, segons aquest balanç, durant els mesos de juliol i agost s'han gestionat també des del Centre de Coordinació d'Emergències més d'un centenar de cerques i rescats de persones extraviades en l'entorn rural i s'han mobilitzat 917 recursos (entre mitjans aeris i terrestres) per als 249 incendis, de tipus forestal i de vegetació, declarats en aquest període a les tres províncies valencianes. El director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha destacat, en aquest sentit, com durant tot l'estiu "s'ha realitzat una eficaç actuació en la mobilització i ràpida resposta d'aquests recursos que, en la major part dels casos, ha aconseguit que incendis que podien haver anat a més, s'hagen quedat en conats". Ángel també ha assenyalat que "les campanyes en els mitjans de comunicació com la de "stopalfoc" i la pedagogia en xarxes que realitzem des dels comptes oficials, en Twitter i Facebook, del 1·1·2, a poc a poc, estan donant els seus fruits, ja que és necessari acostumar al ciutadà al fet que la seva col·laboració i el seu compromís és vital en la lluita contra el foc. Com diu l'eslògan, és una qüestió d'actitud".