La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana (UCCV) i Avanzac Advocats & Consultors, despatx conveniado amb la UCCV, oferiran a Almussafes solucions pràctiques per al consumidor respecte a la mala praxi bancària. Aquells afectats per participacions preferents de Bankia que no estiguen convençuts amb l'arbitratge o no ho tinguen concedit, així com qualsevol veí de la comarca que tinga una hipoteca i que desconega si té clàusula sòl o qualsevol altra clàusula abusiva inclosa en la mateixa estan invitats a assistir a la conferència, que s'impartirà dijous que ve dia 13, a partir de les 18.30 hores, en la sala de conferències del Centre Cultural. Durant l'any 2012, el Servici de Reclamacions del Banc d'Espanya va registrar 43.647 nous casos, dels que 14.313 van ser reclamacions i queixes i els 29.334 restants, consultes. Estes dades, arreplegats en la Memòria que el Banc d'Espanya va publicar el 6 d'agost del 2013, reflectien un notable increment de les queixes comparable als nivells de reclamacions de l'any 2010, quan van aconseguir màxims històrics. De fet, l'augment de les reclamacions es xifrava en un 20,7 % respecte als nivells de l'any anterior, com a conseqüència de la comercialització de participacions preferents i la inclusió de clàusules sòl en els crèdits hipotecaris.
Precisament, la Jornada de Portes Obertes, la primera convocada per la UCCV i Avanzac en la comarca de la Ribera, abordarà de manera exhaustiva assumptes centrats en les hipoteques, les clàusules abusives sòl i les participacions preferents, tres productes molt discutits durant la crisi econòmica, a més d'oferir solucions pràctiques per al consumidor en el moment actual.
Pablo Pajín, director de la UCCV, Justo Pascual, soci d'Avanzac Advocats expert en Dret Bancari amb nombroses sentències favorables sobre les esmentades qüestions, i Miguel Gálvez, economista i pèrit econòmic expert en anàlisis tècniques de clàusules sòl i altres productes complexos, impartiran la conferència. “És fonamental, en un moment com l'actual, que els ciutadans sàpien que estos problemes poden tindre solució i que la seua situació financera pot veure's millorada notablement si s'apliquen les solucions objectives donades pels experts”, comenten.
Durant l'acte, també s'analitzarà al canal en xarxes www.123 consumidors.Com, creat per UCCV i Avanzac, en el que es publica informació de gran rellevància sobre assumptes d'actualitat, estretament lligats a la mala praxi bancària.
Ajuntament d'Almussafes