| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 12/07/2020

SECCIONS » Sueca

Tots els partits polítics de Sueca donen suport a la decisió de suspendre les Festes Majors

La 60 edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana i Firarròs s'ajornen també com a mesura preventiva per a prioritzar la salut de la ciutadania i visitants

 

La Corporació Municipal de l'Ajuntament de Sueca ha decidit de manera unànime, després de la reunió mantinguda entre tots els partits polítics que la integren, suspendre els actes que organitzen o autoritzen les regidories de Festes, Esport i del Concurs Internacional de Paella Valenciana, dins del programa de les Festes Majors, després d'haver estudiat la situació que vivim per la crisi sanitària i tenint com a referència les decisions que s'estan prenent sobre este tema en altres poblacions.
Des del govern municipal agraeixen el suport unànime de tots els partits polítics, inclosos els que formen l'oposició, davant tan “amarga decisió”. “Hem intentat apurar al màxim la presa d'esta decisió esperant per a veure com evolucionava la situació de 'nova normalitat'. Però, en comprovar que s'estan produint rebrots en molts llocs, i que, fins i tot, el govern central es planteja tornar a una situació de confinament en algunes comunitats autònomes, en estes circumstàncies es fa inviable la celebració de les Festes. Des de l'Ajuntament continuarem treballant perquè, l'any vinent, si les circumstàncies són unes altres, puguem celebrar unes festes com mereix el nostre municipi. Una part important del pressupost de les Festes de 2020 anirà destinada a la creació d'ocupació a nivell local i a serveis socials”, ha explicat l'alcalde de Sueca, Dimas Vázquez.
“Enguany, ens sap molt de greu però no podrem celebrar les Festes Majors tal com s'han realitzat de manera habitual al llarg dels anys. És una decisió molt difícil per a tota la Corporació, però hem de ser conscients, i conseqüents, amb la situació de crisi sanitària que estem patint, i és la nostra obligació previndre, en la mesura del possible, la propagació del virus”, ha explicat la regidora de Festes, Gema Navarro, qui també ha assenyalat que “no obstant això, si la situació sanitària i la normativa sobre este tema ens ho permet, es podran organitzar alguns actes de manera puntual i molt controlada, que seran publicitats mitjançant cartelleria i en les xarxes socials, adaptant-los perquè sempre prevalga la seguretat de la ciutadania i es minimitze al màxim el risc de possible contagi, amb un aforament controlat, mantenint la distància social i evitant aglomeracions”.
Estem vivint un any atípic, totalment inesperat i fora del comú, en el qual ens hem trobat amb una situació excepcional que ha provocat por i incertesa i, en conseqüència, molts canvis en el nostre estil de vida, rutines i costums. Són nombrosos els exemples de poblacions del nostre voltant que han decidit suspendre les seues festes populars per esta crisi. I per tots estos motius, des de la Corporació tenen clar que sempre tindrà prioritat la salut de la ciutadania a l'oci i la diversió.
Així mateix, s'entén que és una situació que pot resultar difícil d'assimilar per la població, però que hem de ser conscients de la gravetat de les circumstàncies i de la importància de poder salvar vides amb sacrificis com este. “També som conscients, de primera mà, de les repercussions que esta decisió tindrà en les empreses que es dediquen a l'organització d'esdeveniments i espectacles. Des d'ací, volem enviar-los tot el nostre suport perquè sabem que estan sent les més afectades per l'anul·lació dels festejos”, ha afirmat Gema Navarro.

Ajornada la 60 edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana de  Sueca 
Els actes relacionats amb el turisme gastronòmic patiran també les conseqüències de la crisi sanitària. Des de la Regidoria responsable del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca han anunciat la decisió d'ajornar esta edició, una de les més especials en tractar-se de la número 60. “Estàvem preparant amb molta il·lusió este aniversari, però el confinament ens va impedir poder celebrar les semifinals internacionals programades i, la situació posterior, tampoc garanteix que el certamen puga celebrar-se en les condicions que mereix tan important esdeveniment gastronòmic com és el nostre Concurs. Per això, sentint-ho molt, hem decidit ajornar esta celebració fins l'any vinent en què tindrà lloc una edició encara més important, la 60+1”, ha explicat la regidora responsable del certamen, Manoli Egea.
Així mateix, la fira gastronòmica que acull el parc de l'Estació el cap de setmana del Concurs Internacional, Firarròs, també queda ajornada fins l'any vinent “al no poder-se garantir la seguretat sanitària de la ciutadania i visitants, el benestar de les quals és el primer”, assenyala Manoli Egea.    
Ajuntament de Sueca


 


El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.