| Edició núm. | Any: 13 | Notícies: | Fotografies: | Comentaris d'usuaris:

 22/02/2018

SECCIONS » Sueca » Educació i formació » Homenatges i celebracions » Medi ambient i naturalesa

Vora 300 escolars culminen el projecte 'Arbres a l'Aula' amb una plantada a Sueca

Els alumnes han repoblat una zona enjardinada del Polígon Industrial amb 45 nous exemplars d'espècies autòctones


._000464

._000305
Vora 300 alumnes de segon cicle de primària han participat este matí en una plantada popular en una zona enjardinada del Polígon Industrial de Sueca, El Teular. La jornada, que ha reunit a escolars de tots els col·legis de Sueca i el del Perelló, és el colofó al programa Arbres a l'Aula, una iniciativa d'educació ambiental impulsada per l'Ajuntament de Sueca des de fa dos cursos.
Els xiquets han plantat, per grups, 45 exemplars de carrasques, pins, garrofers i lledoners. Prèviament, i durant tot el curs, els escolars han aprés a tenir cura d'estes quatres espècies autòctones, a les aules i a casa, i han adquirit més coneixements sobre la vegetació típica de la nostra zona. Per a això, els escolars i els professors han comptat amb l'agenda de l'arbre, un llibret didàctic que aborda l'estudi d'estes espècies. A més, l'equip d'experts ambientals que ha coordinat el programa ha assessorat el professorat en el seguiment de les activitats i ha realitzat també visites periòdiques a les aules per resoldre els seus dubtes.
La regidora de Medi Ambient, Isabel Jiménez, ha acompanyat els escolars al llarg de la jornada. Jiménez, ha valorat molt positivament l'experiència amb Arbres a l'aula, que enguany celebra la seua segona edició. La titular del àrea ha obsequiat als xiquets participants amb una samarreta i els ha animat a que visiten periòdicament el parc per comprovar in situ i en primera persona l'evolució de l'arbre i seguir cuidant d'ell, integrat ja en este espai verd. De fet, al voltant del 60% dels arbres que es plantaren l'any passat en esta mateixa activitat, encara perviuen.
La plantada, que ha posat punt i final a este primer cicle del programa, ha resultat una activitat d'allò més divertida i profitosa. Els escolars, dividits en grups menuts, han participat activament en l'activitat, plantant l'exemplar i regant-lo per assentar la terra. Tot seguit, alumnes i mestres han restablert forces gaudint d'un bon got de llimonada natural elaborada amb llimes acabades de collir.
La jornada ha culminat amb el reconeixement al treball realitzat. Isabel Jiménez, en representació del consistori, ha lliurat un diploma acreditatiu a cada col·legi participant en esta segona edició del programa d'educació ambiental. L'equip coordinador d'Arbres a l'Aula s'ha encarregat de les tasques de condicionament prèvies del parc i ha participat ajudant als menuts en la plantada dels arbres, el repartiment de la llimonada i les indicacions per al reciclatge dels gots als contenidors corresponents.
Ajuntament de Sueca
 
El Sis Doble no corregeix els escrits que rep. La reproducció d'aquest text és literal; fidel a les paraules, redacció , ortografia i sentit de l'autor/s
  • 0Comentaris
    Imprimir Enviar a un amic

Notícies similars

AFEGIR UN COMENTARI

Escriu en aquest camp el resultat de la suma, en xifra

És obligatori omplir aquesta casella amb un nick o nom real. No utilitzar la paraula "Anònim" o similars

La direcció no apareixerà públicament però ha de ser correcta; en cas contrari, no se editarà el comentari. Es comprobarà l'autenticitat del e-mail, encara que no se farà públic, seguint la nostra política de privacitat.

* El comentari pot tardar a aparéixer perquè ha de ser moderat per l'administrador. * Ens reservem el dret de no publicar o eliminar els comentaris que considerem de mal gust, il•lícits o contraris a la bona fe; així com els de contingut de caràcter racista, xenòfob, d'apologia al terrorisme o que atempten contra els drets humans. * EL SIS DOBLE no té per què compartir l'opinió de l'usuari, ni es fa responsable de les opinions abocades. * Es recomana no abusar de les majúscules ni d'abreviatures. * Els comentaris han de guardar relació amb el tema del qual tracta la notícia. * No s'admeten comentaris de caràcter publicitari.